divendres, d’abril 21, 2006

Anticipació huarachera

.


L'any passat vaig aventurar-me a formular la teoria de la setmana del huarache. Ras i curt: en aquesta ciutat de l'altiplà només una setmana a l'any fa prou calor per anar amb calça curta i sandàlies. Després d'això, el sector navarrès d'aquesta ciutat (format per una sola persona) em va assegurar que va tot l'estiu amb sandàlies, cosa que vaig atribuir a una adaptació evolutiva dels habitants de la Sierra de Urbasa.

Però enguany, o la setmana del huarache s'ha avançat un mes, o potser tindrem el mes del huarache! En tot cas, ja m'he posat algun dia les bermudes i les sandàlies, la qual cosa em fa sospitós de ganduleria, segons Xavier Roig, amb qui comparteixo moltes de les opinions que ens exposa cada setmana a l'Avui o a l'e-notícies, però no aquesta. En tot cas, esperem que la calor forta i seca del maig sigui sofridora i que la frescor de l'epoca de pluges (juny-setembre) no ens faci anar amb jersei mig estiu, com al 2003...