dijous, de juny 17, 2004

Sóc Doctooor! (ja me n'havia oblidat)

Ei, tres dies sense escriure res a la bitàcola.

Per a bé o per a mal, tinc un doctorat en alguna disciplina que ara no ve al cas. Això no té importància al nostre país. El doctorat no té gaire prestigi. Allà només es dona el tractament de doctor als metges, tot i que no tinguin el doctorat en Medicina (normalment no el tenen). La veritat és un tema que no m'havia preocupat gaire.

Bé, aquí ets DOCTOR a tot arreu i tota hora del dia. "Buenos días doctooor", "Buenas tardes, doctoor", tothom et tracta de vostè. La veritat, t'hi acostumes ràpid.

Tranquil, si "només" ets enginyer o llicenciat, et diran "buenos días Ingeniero" o "buenos días, Licenciado". Hi ha un enginyer, 20 anys més vell que jo, que no em diu mai pel nom de pila, només em tracta de vostè i de doctor. Acollonant.

Aquest senyor m'explica que de jove va començar a treballar a la CFE (Comisión Federal d'Electricitat), i el primer dia li van dir
- Buenos días, Ingeniero
Diu:
- ¿Como sabe que soy ingeniero?
I li contesten:
- Ah, aquí todos son "ingenieros" y todas son "señoritas".

Sobre això de les "señoritas" en parlarem un altre dia, que dóna molt de si.

A reveure, mexicaires!

3 comentaris:

mai9 ha dit...

curiós això k expliques........

. ha dit...

Del que dius ¿es dedueix que o a Mèxic no hi ha metegesses o les metgesses també són totes "señoritas"? Ens has d'aclarir aquest punt urgentment. No vull imaginar què em passaria si a la meva metgessa li digués senyoreta.

C. ha dit...

Doncs sí, fa gràcia,oi? Allà seria "El Lisensiado Lituuus". I aquí ets un pobre desgraicat més, a la cua de l'atur en molts casos.Ai!