dijous, d’octubre 13, 2005

Deliri parabòlic


Sens dubte, la TV3 no val de cap manera la delirant epopeia que he viscut (encara visc) per aconseguir rebre-la via satèl·lit. Però ja és una qüestió de pebrots, d'acabar una feina que vaig començar el desembre de l'any passat, i de ser més pesat que la colla de pocavergonyes amb qui m'ha tocat tractar. Expliquem-ne només les dues darreres setmanes.

Tal com deia fa dos apunts, dilluns dia 3 d'aquest mes se'm va aparèixer al mòbil el senyor que es guanya la vida instal·lant antenes parabòliques, tot content perquè ja sabia com instal·lar el satèl·lit per rebre l'Hispasat. Tot va ser coincidència: el seu achichincle se'n va anar a Matamoros (a la frontera) a importar material i va veure que allá el rebien, i va aprendre com ho feien. Des del dilluns 3, he hagut de fer dos viatges a la seva botiga (i van uns 14 des del desembre) per comprovar que efectivament es rebia el canal.

Finalment, després de tres trucades vaig aconseguir que dilluns vinguessin a les 18:30 (de fet van ser les 20:30) a instal·lar l'antena. Aquesta primera visita només va servir per comprovar que no es podia instal·lar on ells volien (cosa que ja sabien). Dimarts demano permís a l'administrador per instal·lar-la damunt la paret del terrat, ubicació una mica precària. Quedem pel dimarts a les 19:30, i venen a les 20:30. A les 21:30, la notícia és que cap dels dos trepants que porten no és capaç de fer els forats. La culpa és dels trepants, que estan per llençar. I d'ells, que fa setmanes o mesos que hi treballen en aquestes condicions. Ah, i tampoc porten un allargador de corrent prou llarg, de manera que hem de molestar la veïna del tercer (que, per cert ara seu aquí a la vora en un cibercafè), que ens deixi xuclar corrent de la seva bugaderia. Mentrestant, la crosta de ciment i pintura de la paret del terrat ja s'ha esquerdat (després de tant barrinar amb un trepant avariat), i caldrà adobar-la. S'ofereixen a fer-ho, pensant que em fan el gran favor, i que s'emportaran una bona propina.

Quedem per dimecres a les 20 h. I són puntuals. Després de tres quarts, la parabólica está instal.lada i es reben els 50.000 canals árabs i la TV3. Baixem al pis a consumar la instal.lació -ara- del meu descodificador peró -ai las- amb aquests no es reben tots els canals que véiem al terrat amb el seu descodificador (tot i que ja es veu TV3). M'ofereixen deixar-me el seu descodificador i que ja escaldi (pagui) els $4,500 (pesos) de la broma, i que demá em porten el nou actualitzat. Però els dic que no, que quan acabin la feina cobraran, i que s'emportin el descodificador (i que portin el rebut, que no el portaven). Que no tinc cap intenció de perdre'm la TV algeriana, Boca TV, o les curses de traineres de l'ETB (per nassos!). Els instal.ladors es queden sense la propina que, malgrat tot, els volia donar. A filar estopa!
Tot plegat sembla una pel.lícula del Cantinflas. Avui dijous a les 21:30 vindran suposadament a portar-me el descodificador actualitzat, però qui sap. Podria passar, per exemple:
- Que no vinguin
- Que no el portin actualitzat i no es vegi Kuwait TV (no els ho perdonaria!)
- Que no portin el rebut
- Que el portin per una quantitat equivocada
- Que l'antena hagi caigut dalt a baix del terrat
El próxim apunt inclourà una foto d'un TN de TV3. Afirmació força arriscada, que podria suposar la fi d'aquest bloc...

11 comentaris:

lola ha dit...

Qui fa riure els altres ja té guanyat el paradís (proverbi àrab). Avui, amb mi i de bon matí, ja te n'has guanyat un tros.
A casa nostra (en general i en particular): Acaben d'instal.lar (el nano ha guanyat una dura i llarga batalla amb son pare) Digital plus. Promoció: instal.lació gratuïta en menys de 48 hores, possible contacte per correu elctrònic.
Han trigat un mes, i ha hagut d'intervenir-hi la botiga del costat (pagant! diuen que m'ho descontaran al primer rebut)

Lola (paraules)

Anònim ha dit...

Una altra possibilitat és que no es vegi tv3, que potser seria el que més et convindria.

Per cert, Lola, què vol dir "possible contacte per correu electrònic"?

lola ha dit...

Que podies fer la comanda per correu electrònic i, en menys de 48 hores, et trucarien per telèfon, vindrien i t'instal.larien la cosa.
Reconec que això de "possible contacte" m'ha quedat entre misteriós i massa obvi, com certa secció d'anuncis als diaris.

Geococcyx ha dit...

Lola: en tots els serveis amb molta demanda (i ara solen ser la majoria digitals)em sembla que tots hem de passar pel coll d'ampolla del sub-sub-subcontractat Pepe Gotera de torn, que no té cap tipus de formalitat. En el meu cas, aquests treballen pel seu compte, però serien els Pancho Gotera de torn...

i RMF: al "no-TV3" sempre hi sóc a temps, i el tinc contemplat (de fet, des de 2002 ja he viscut uns 30 mesos sense TV3, i no passa res, però ja et dic que m'ho he pres com un repte: crec que jo seré més tossut que ells barruts... Ja ho veurem

Anònim ha dit...

He passat per episodis semblants, no se què tenen els instal·ladors d'antennes. Potser algunes radiacions? És un misteri.

En anar a Sineu vaig preguntar per un i em van enviar a ca un venedor d'electrodomèstics. Va venir a casa, s'ho va mirar dubitatiu i pels comentaris que feia em va semblar que tindria problemes similars als de l'anterior instal·lació a Tarragona que mai va funcionar. «No se quina mida de plat cal», cara de no saber què és ben bé l'Astra, «mem com estan les antennes del voltant, sí allà en veig una»...

De moment va posar la terrestre. Va fer entrar el fil a la sala per un forat que va fer just enmig de la paret, a 1 mt d'alçada. Sense connectors, caixes ni res. Discretíssim, vaja. A la primera ploguda el cable va declarar-se transmissor d'aigua a més de transmissor de senyal de TV, una propina que va tacar la paret de mares.

En veure això no el vaig cridar per la parabòlica. Va venir a casa a cercar un rotlle de cable que deia que s'havia deixat i se la va trobar posada. No vam trobar el rotlle, doncs aquells dies entrava i sortia molta gent, tot estava ple de trastos i rotlles de tota casta.

Des d'aleshores en veure'ns no saluda, s'el veu com enfadat --i han passat anys.

El cable va aparèixer més d'un any després, però ara em fa cosa portar-li. Va per l'antenna de TV terrestre que vam refer :/

Geococcyx ha dit...

Benjamí: Alguns anteners tal vegada són gent que es posa a fer una feina sense conèixer-ne els detalls. I que solen tenir més feina de la que podem treure...

Per cert, de l'antena terrestre aquí en diuen la "antena aérea"...

mai9 ha dit...

molt divertit l'escrit d'avui :)

aprofito l'ocasió per demanar k s'entregui tot el text per RSS :) ànims k és cosa fàcil ;)

ha dit...

A mi el que em fa riure és que TV3 es converteixi en una qüestió de pebrots. Ai perdona, de veritat que em solidaritzo amb tu perquè això si que és globalització. És la ineficiència global.
Apa, ara ja podràs veure Vent del pla.
(pcoa conya que jo la veig!)

Geococcyx ha dit...

Hola Saravá: sí que és una mica "pebrots", perquè realment no tinc gaire temps de veure la TV, i no sé perquè necessito rebre dos satèl·lits i tenir un DVD-VHS. A sobre, no m'agradaven gaire les sèries de TV3, i cada vegada m'agrada menys el Barça (i TV3=TVculé). La bona notícia és que el Francino ja no és a TV3 (ja no hi és, oi?).

Anònim ha dit...

Vaig viure a mexic dels 11 als 18... es pot dir q soc un..."chilango amb seny" si es possible la barreja.
M´ha fet gracia legir achichincle vorejat de termes catalans.
Una abraçada

Geococcyx ha dit...

denke: amb ja són uns quants exresidents del DF que m'han escrit aquí. Això de l'achichincle va ser un puntet folklòric de la història dels meus herois parabòlics... Salut i força