dimecres, de gener 25, 2006

Miscel·lània mallorquina


La notícia que ahir donava de passada era que l'ocupació del territori a Mallorca avança a un ritme de 2 noves hectàrees diàries ocupades per l'asfalt i el ciment. Alguns deuen estar ben contents que fins l'any 2115 podran seguir urbanitzant el territori a aquest ritme, si la vida els ho permet.

L'any passat, les Illes Balears van superar el milió d'habitants, i alguns es van espantar. Mallorca, 767.000 habitants. Això no és reeees! La Ciutat de Mèxic (la conurbació) té una superfície urbanitzada de només 1500 km2. Hi viuen uns 18 milions de persones. Mallorca té 3620 km2 i, per tant, podria encabir, amb la mateixa densitat, més de 43 milions d'habitants! Sabiéndolos acomodar, que dirien aquí. Fantàstic, els meus amics del GOB han estat sempre uns exagerats. Hi ha territori de sobres! Jo mateix sempre he estat un exagerat!

Parlant de Mallorca, fa uns dies Gabriel Bibiloni va escriure un article molt incissiu sobre les caixes i les capses a TV3, i titulat Una caixa per a la llengua. Algú que l'estima molt el deu haver llegit, perquè avui a les 7:25 del matí (hora del centre de Mèxic, 14:25 hora pancatalana), la TVC internacional ha emès un espai habitual sobre medi ambient, dedicat avui a les caixes de cartró. El terme caixes de cartró deu haver sortit 20 o 30 vegades al petit espai que dura cinc minuts. Certament, en els anys que vaig residir a la regió metropolitana de Barcelona, molt poca gent distingia una caixa d'una capsa (com no fos una capsa de mistos o de posar-hi unes arrecades, i encara). La caixa per a la llengua, que sarcàsticament esmenta Bibiloni, és realment, i com diu el meu cunyat, un traje de fusta.

I per parlar de coses més divertides, per si algú encara no ha escoltat les paraules espatarrants de Biel Mesquida en la presentació del seu darrer llibre, us enllaço la gravació (mp3) allotjada a Vilaweb. La notícia de Vilaweb és aquí.

5 comentaris:

Laura ha dit...

ei m'he passat al site meter!!! però jo noestic a logroño com diu aquest eh :D bé.. en fi.. petonets

Geococcyx ha dit...

Així no ets la Laura Arsystel de Logroño? Ara m'has fotut!!
;D

Laura ha dit...

pues es veu que la meva companyia es de logroño.. pero jo estic afincadeta a girona city :D

Laura ha dit...

va, actualitza :D que m'agraden els teus posts.. com ho puc fer per saber si algu ha actualitzat sense entrar a la web? muaks friki ;D

Geococcyx ha dit...

Lauretaaa, si tens el Firefox o te'l vols instal·lar, pots crear una Adreça d'interès activa. Ho vaig explicar aquí:
http://cartesdemexic.blogspot.com/2006/01/adreces-dinters-actives.html

Si no et va bé, instal·lat el Thunderbird (de Softcatalà). Ves a News & Blogs, Blocs i notícies, Gestiona les subscripcions, Afegeix,
URL de la font: aquí hi has de posar l'adreça del fitxer RSS o Atom que gestiona el feed de la pàgina a què et vols subscriure. Per exemple, xD la meva és:
http://cartesdemexic.blogspot.com/atom.xml
Se't crearà com una bústia de correu per als feeds del bloc corresponent.

Noralment, a cada pàgina bloc hi ha un enllaç a la pàgina XML del seu feed.
Prova-ho...