dilluns, d’octubre 29, 2007

Pistacia mexicana



Algú va arribar al blog tot cercant una imatge de la Pistacia mexicana, un llentiscle americà que ja havia esmentat, i que és inconfusiblement germà del llentiscle mediterrani. Heus aquí dos exemplars d'aquesta espècie, fotografiats per un servidor en algun lloc de la Sierra Madre Oriental. A Mèxic rep el nom de pistache cimarrón o pistacho mexicano. Sembla que també ha rebut el nom sistemàtic de Pistacia texana, i que al sud-oest dels Estats Units en diuen Texas pistache, wild pistachio, American pistachio, o Copall pistachio, segons que ens expliquen a e-nature. Els catalans de Mèxic en diem: llentiscle mexicà, segons una enquesta que he fet (a una sola persona).

El llentiscle mexicà figura com a "vulnerable" a la llista d'espècies amenaçades, segons aquesta fitxa de la UICN, per la pèrdua i degradació del seu hàbitat, degut a l'extensió de l'agricultura i la ramaderia. Suposo que, com les alzines, és una mostra de la flora holàrtica de Mèxic. Amb el llentiscle (Pistacia lentiscus), gairebé omnipresent a Mallorca, i amb els escassos exemplars de Pistacia terebinthus que vaig veure fa anys pel Puig de Massanella i altres cims de la Serra de Tramuntana, el llentiscle mexicà és la tercera espècie de Pistacia silvestre que conec.

Traducció automàtica d'aquest text: en es fr

2 comentaris:

Laura ha dit...

ostres Geo! quant de temps..

la feina m'absorveix i ja no pensava en passar per aqui de tant en tant!

Com va tot?
Jo bé.. segueixo estudiant.. però ara ALEMANY ;) .. treballo de cap d'obra de carreteres ... i bé.. estic a punttttt de FER-ME... si si, fer-me, una caseta...

MÈXIC HA QUEDAT JA LLUNY PER MI... tot i que encara tinc la espineta clavada de tornar-hi...

Petons!

Geococcyx ha dit...

Laura: veig que les velles ferides es tanquen, i que estàs a punt d'entrar al club de la casa i l'hortet (al qual, per cert, jo no pertanyo)... Passa per aquí quan vulguis.
Salut i sort!