dimarts, de juny 08, 2004

Més tecnologia, i cinema


En el meu apunt "Tecnologia a l'abast" se'm va oblidar d'explicar-vos que tenim un sistema de "Cinema a casa" i una tele 16:9 de 32 polzades. Això vol dir que les pel·lícules "allargades" ocupen tota la pantalla. També el so és "surround", i podem sentir els CD de música per 6 canals. Això tampoc ho tenia al meu poble i, la veritat, val la pena.

Ja hem llogat algunes pel·lícules, i n'hem comprat alguna, com ara "Rio Bravo" i "The Magnificient Seven", dos westerns més que bons. Un gran amic meu diu que "Els 7 magnífics" és fabulosa, i que l'escena més bona és l'enterrament del començament, amb el Yul Brinner portant les regnes del carruatge i l'Steve McQueen el rifle. Al meu pare li agrada sobretot el "reclutament" dels 7 magnífics. Segurament tots dos tenen raó, però això no parla gaire bé de la pel·lícula, de més de dues hores. A mi encara m'agrada més el documental que acompanya el DVD, el "making of" de la pel·lícula.

Em va fer molta gràcia que els dolents de la pel·lícula són tots com uns angelets, inclòs el "dolentíssim" Calvera (Eli Wallach), que els deixa marxar vius, i els entrega fins i tot les armes. En una versió del Hollywood actual, els haurien tallat els dallonses a tots, i s'haurien vist els idem i la sang en tres dimensions i en càmera lenta, com un video-clip.

Un dia més inspirat us parlaré de Rio Bravo, un pel·lícula que vam veure cada dia una bona temporada...

Per cert, els DVD són de les Zones 1 o 4, i no es poden reproduir en els aparells europeus...

A reveure!