dijous, d’abril 13, 2006

El preu d'una injecció


Em vaig haver de posar una sèrie llarga d'injeccions, que costaven 345-400 pesos cada una (cada farmàcia posa el seu preu). Déu n'hi do, el preu, però encara m'havia de fer punxar. A l'hospital on vaig fer la consulta mèdica costava 80 pesos la punxada (6,0 €)! Com que això més que un preu era una dissuassió (aquí no en posem però, si en vols: paga beneït!), vaig provar a un altre hospital també privat però més popular: 45 pesos (3,4 €). Déu n'hi do, encara...

A prop de casa, en un centre privat de consultoris, encara més popular, les posaven a 20 pesos (1,5 €), segons la recepcionista. Però de fet la infermera, que és qui posava el preu, només me'n va cobrar 15 (el primer dia). A l'endemà al mateix lloc una altra infermera em va cobrar només 10 pesos la punxada (0.75 €). I totes les que faltaven, a 10 pesos. Hi ha un bon viatge de 80 a 10 pesos! En l'aprenentatge m'hi vaig deixar uns quants calers... La xeringa la posava jo, i costava 2-3 pesos.

En resum, i en pesos:

80 -> 45 -> 20 -> 15 -> 10

Per cert, a la DCPMC què us cobra un practicant (encara es diu practicant?) per una injecció?

4 comentaris:

mai9 ha dit...

a la sanitat publica es gratix. quan vaig anar de viatge lestiu passat vaig anar a un lloc k em sembla k era privat i em van fer pagar uns 20 euros per dues injeccions i consells pel viatge exotic

Geococcyx ha dit...

sí, em referia a un lloc privat, però amb les mútues i tot això la gent no sap què costa posar una injecció...

I 20 EUR, bé, potser com a preu d'una consulta no és tan car... (injeccions incloses). Aquí una amiga que se n'anava de viatge al Perú ha tingut feina per trobar algú que l'aconsellés, i encara més feina per trobar les pastilles per prevenir la malària...

Laura ha dit...

jo vaig punxarme per mexic: febre groga malària i tifus (com es flipen) i em va costar 18 euros tot junt un petonàs

Geococcyx ha dit...

Laura: jo de fet no em vaig vacunar de res per venir a Mèxic...
Salut.