diumenge, de març 20, 2005

Esbravant-me de trucar



Ja em vaig queixar de les tarifes telefòniques a Mèxic, on els locutoris i les targetes prepagades a baix preu encara no han arribat. A la pràctica em truquen sempre els meus familiars i algun amic amb targetes prepagades, perquè des d'aquí és caríssim.

A la fi he trobat una solució, i es diu Skype. Ja me n'havien parlat fa temps, però no ho havia provat. En part perquè no tenia gaire temps per fer-ho. En part perquè fa 4-5 anys (o més) vaig ser pioner de la telefonia IP amb el programa Net2phone. No sé ara com deu anar, però llavors no anava gaire bé, com a mínim amb un mòdem de 56 kbps.

El lema de Skype (Free Internet telephony that just works) ha resultat cert amb mi pel què fa al just works. No per al tema de la gratuïtat, perquè faig servir el servei SkypeOut, que et permet trucar des de l'ordinador a un número de telèfon (via internet) a un cost molt semblant a les trucades locals del lloc de destinació. Una trucada a Barcelona costa 1,7 cèntims d'euro el minut. Repeteixo: cèntims d'euro.

Qualitat: amb una línia ADSL de 256 kbps se sent força bé, amb algun microtall. Una qualitat semblant a la de les targetes prepagades de Ca'n Locutori. Curiosament, el que més m'ha costat ha estat comprar 10 EUR de crèdit. A Moneybookers em demanaven un número de mòbil (d'Espanya) per confirmar el pagament VISA per SMS (acollonant). Finalment he pogut pagar amb Paypal.

Conclusió: aquest matí m'he esbravat de trucar a amics i parents a través de Skype. I amb uns auriculars amb micro ben barats. També es pot parlar d'ordinador a ordinador (de franc), però seria complicat que els meus pares s'instal·lessin un ordinador, l'Skype i tota la pesca...

La pregunta ociosa és: si Skype pot donar aquest servei a aquest preu, per què no el dóna Telmex? Per què trucar al DF amb Telmex costa aproximadament 8,6 cèntims d'euro per minut, en comptes dels 1,7 cèntims que costa per SkypeOut (400% més car)? O trucar a Barcelona 66 cèntims d'euro per minut, un 3.800% més car que l'SkypeOut?

1 comentari:

Anònim ha dit...

Noi, ja se sap això com va, eh? Fins que no hi hagi molta gent que faci com nosaltres i es passi a Skype, seguiran cobrant una burrada per trucada.

Quan finalment ja no tinguin més opció, copiaran el mètode. No t'estrany que ja el tinguin preparat... u_u