divendres, de febrer 03, 2006

Cereals assassins?


La detenció d'una assassina en sèrie de dones grans a la ciutat de Mèxic, fa una o dues setmanes, va tranquil·litzar i alhora alarmar la població.

Suposem que assassí en sèrie o asesino en sèrie siguin traduccions de l'anglès serial killer. A Mèxic ho han traduït com a asesino serial. A Mèxic els hiatus no es respecten gaire i fins i tot en registres cultes teatro pot ser tiatro. Sumant-hi el seseo, resulta que cereal es pronuncia igual que serial. Aquests dies, quan sentia parlar de l'asesina serial, no podia deixar de pensar en l'asesina cereal, que seria una cosa semblant a un cereal assassí.

Això em recorda les multes que posen per conducir hébreos.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Però a tu te´n posen d´aquestes multes? o també és una d´aquelles histories que has sentit a dir o bé t´ensumes? Demà a l´hora d´esmorzar em miraré als meus cereals amb uns altres ulls... GEMMA

Laura ha dit...

El seseo mexicà és curiós per a nosaltres... I no és d'extranyar que es confonguin, perquè sona igual.... i les "americanizaciones" o com es diguin també tenen el seu punt. Ells ho veuen normal, suposo que és igual que per nosaltres, els gironins, que les O les pronunciem U. Però és curiós.. i a mi m'encanta l'accent! Hauries de veure com em faig passar per mexicana i cola ! ;)

Laura ha dit...

per cert.. llegint la reposició de la trucada he decidit informar què: el voipbuster (www.voipbuster.com) té les tarifes a meitat de preu de Mèxic i a Espanya es pot trucar gratuitament (si tens saldo carregat, i sino et deixa un minut) jo l'he provat i va molt millor que l'skype. Prova'l! Un petó

Geococcyx ha dit...

Hola Gemma: mmm què vols dir, si em posen multes d'aquestes? Jo procuro no conduir "hébreo" ;) Però l'altre dia em van posar una multa per aparcar en zona prohibida.

El titular del diari que donava la notíca de les multes és ben real. Va sortir en un diari local.

Hola Laura: moltes gràcies pel "tip" del Voipbuster. Increïblement encara és més barat que l'Skype. Potser hauré de fer com dius al teu blog: quan se m'acabi el crèdit de l'SKP passar-me al VoipBuster.

Tanmateix amb l'SKP ja he reduit els costos mensuals de trucades telefoniques, passant de $1600 a $400-500...