dilluns, de novembre 21, 2005

L'olor de la guaiaba



L'odeur de la papaye verte era un film que van passar fa segles al cinema Alexis de Barcelona. Un local petit i incòmode que espero que hagin reformat o tancat fa temps. Gairebé m'hi vaig adormir. Per a mi sempre ha estat El sopor de la papaia verda.

La papaia verda l'he menjada només en plats xinesos i no en recordo cap olor. Dec tenir el nas sord. La papaia madura, amb la polpa de color carabassa, la menjo però no m'entusiasma. Sovint té una olor i un gust agres que em recorden l'olor d'un vòmit, i perdoneu-me els milions de fanàtics de la papaia que llegiu cada dia aquest bloc.

M'agrada en canvi l'olor de la guaiaba, una fruita petita, groga i pinyolenca que no havia menjat mai abans de venir a Mèxic, i que segurament venen a preus astronòmics als supermercats de Catalunya. És sorprenent com una fruita amb la pell un pèl coriàcia i lluent, tancada en principi, pot ser tan aromàtica. Després d'una compra me'n vaig oblidar una al maleter del cotxe. A l'endemà, entrant al cotxe semblava que entressis a un magatzem de guaiabes.

Em llevo el diumenge a les vuit del matí i entrant a la cuina sento l'olor dolça i floral de les guaiabes que vam rentar el dissabte. En dejú, abans de fer el cafè, me'n menjo dues sense pelar.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

...que feliç m'ha fet aquest post...
Jo he estat vivint una temporada a Nicaragua, a una casa que tenia dos arbre de guaiaba (guaiaberos?). No podia no estar-me cada dematí, almanco deu minutets, a nes corral ensumant s'aroma aquest...
Sempre he pensat que quan qualcú descobreixi aromatitzar el te amb olor de guaiaba haurà triomfat!

Jo, en canvi, l'olor que no puc amb sa meva ànima és la dels nancites. En volten per Mèxic?

Per cert, encara no n'he trobades a cap supermercat català:-(

Geococcyx ha dit...

Vivim a una ciutat i no tenim la sort de tenir un guaiaber (així es diu segons el diccionari de l'Enciclopèdia) a l'hort de casa, perquè no tenim hort... Tampoc sé si un guaiaber sobreviuria al clima semiàrid (i força fred a l'hivern) que tenim aquí.

És curiós que no venguin les guaiabes a Barcelona. Tal vegada és perquè aguanten malament el transport.

Els nancites no els conec. No sé ni si en vénen aquí. Hi ha moltes fruites que encara no conec.

Salut!