diumenge, de desembre 17, 2006

Futbol "sud-americà"

.
Fa uns dies, el Pachuca, un equip de l'estat d'Hidalgo (centre de Mèxic), es va proclamar campió de la Copa Sud-americana de Futbol, en la final que va jugar a Xile contra el Colo-Colo. És el primer cop que un equip mexicà guanya aquesta competició. Per als qui encara pensen que Sud-Amèrica comença a Tijuana (que n'hi ha uns quants), haurem de recordar que Sud-Amèrica comença físicament a l'istme de Panamà (políticament comença a Colòmbia), i que Mèxic pertany majoritàriament a Nord-Amèrica, mentre que un tros del sud-est mexicà pertany a l'Amèrica Central. Futbolísticament, Mèxic pertany a la Concacaf, la confederació nord-americana, centreamericana i del Carib. Des del 2005, Mèxic juga, per invitació, a la Copa Sud-Americana.

La glòria sud-americana del Pachuca es va veure ràpidament apagada per la derrota contundent de l'Amèrica pel Barça (4-0), a la Copa Mundial de Clubs o Copa Intercontinental. Aquí s'ha parlat d'humiliació, també pel fet que el mexicà Márquez els fes un gol. Algun comentarista polític mexicà va aprofitar per evocar tots els mals de la societat mexicana com a culpables del fracàs futbolístic. Per cert, la jugada del primer gol va ser espectacular.

Bé, el futbol sud-americà de veritat (Internacional de Porto Alegre) ha derrotat el Barça a la Copa Intercontinental. Sort que no m'he llevat a les quatre de la matinada, hora del centre de Mèxic, a veure el partit!

Beta Blogger

Ja m'he passat al Beta Blogger, sense grans accidents ni beneficis. Em sembla que els lectors no ho notaran, perquè he corregit un per un els caràcters estranys que m'han aparegut a la barra lateral, en substitució dels accents i el punt volat. Potser un quart d'hora de feina. De moment no faig servir l'eina de categories o etiquetes.
.

4 comentaris:

Gurb ha dit...

En el temps q vaig estar a mexic (7 anys) em sembla q l'America no va guanyar mai res, i em cridaba la atencio, donat la de pasta q te en comparacio a la resta. Xo en aixo el futbol de mexic es divertit, mai pots saber qui guanyarà la lliga jeje

Geococcyx ha dit...

No el segueixo, el futbol mexicà. Tenen, a més, un sistema d'ascens i descens molt estrany.

Aquí s'ha comentat que el pressupost de l'Internacional de Porto Alegre és la meitat del de l'Amèrica, i que amb això n'han tingut prou per derrotar el Barça: malament l'Amèrica... i el Barça.

Anònim ha dit...

Et felicito pel blog. Llegir-lo em recorda les meves dues estades a terres mexicanes, i això sempre és un plaer.

Pel que fa a La "filoxera del nopal", vaig estar a Isla Mujeres, vaig fer la volta a l'illa amb bicicleta, i no recordo que hi haguèssin grans qüantitats de figues de moru, doncs l'illa és molt petitona.

Respecte al futbol, ¿ no et resulta extranya la sensació de veure els partits del Barça pel canal ESPN, a les 12 del migdia?.

ALguna cosa relativa a Mèxic trobaràs al meu blog:
www.lacoctelera.com/torreneules

Geococcyx ha dit...

No he estat a la península de Yuacatán i, no conec Isla Mujeres. El problema no són les figueres de moro de l'illa, sinó les del continent, que podrien rebre de valent...

Veig el TN migdia a les a 2/4 de vuit del matí, i el Barça, que no el veig gaire, doncs sí, alguna vegada a l'hora de dinar, algun dia si dino a casa. Ja no ho trobo estrany...

Et felicito, també pel teu blog. Salut!