divendres, de desembre 22, 2006

Estreno Movistar mexicà

.
He estat tres anys i mig posant el meu gra de sorra diari per fer de Carlos Slim un dels homes més rics del món. Avui he canviat Telcel, el servei de mòbils de Telmex, per la versió mexicana de Movistar, que molta gent pronuncia Movi-Estar (que m'expliquin d'on surt la E). Jo dic Movis-tar, per entendre'ns. Pot semblar mentida, però aquí ser client de Telefònica és afavorir la competència i lluitar contra el quasimonopoli [de Telmex]. Tanmateix, encara segueixo engreixant l'amo Slim amb la telefonia fixa i l'ADSL, que, per cert, ja em dóna la increïble velocitat de 420 kbps.

Movistar ja té 5,6 milions de clients a Mèxic, i ara ofereix una tarifa única per a tot el país, eliminant així les tarifes de llarga distància en mòbils (després de tres anys i mig, jo encara no he entès el sistema Telcel de prefixos i tarifes, que cal marcar i pagar segons que la persona que truquis tingui un número local o no, i es trobi o no en el seu territori local). A part, Movistar et dóna un any de trucades gratuïtes a un sol número de mòbil, i et permet trucar a uns quants mòbil i fixos de tot el país per 1.15 pesos el minut, que no està malament. La tarifa única normal és 3,45 pesos el minut a tot el país, IVA inclòs, que no sé si es poc o molt.

Tanmateix, la xarxa comercial de Movistar encara és precària a Mèxic. A la meva ciutat, que té bastants centenars de milers d'habitants, només hi ha dues botigues Movistar. El territori amb cobertura és segurament més restringit que el de Telcel (tampoc és cert que tot Mèxic sigui "territori Telcel"). Però Movistar cobreix les principals rutes i ciutats. Ara fa un any a Jalpan, Qro., no hi havia cobertura de Movistar, però tampoc de Telcel PCS (només Telcel GSM). En fi, si em quedo en pilotes al mig de la ciutat, ja us ho faré saber. Per si de cas, encara no llençaré el meu Samsung de Telcel del 2003, que, aquest sí, ja no li entren les trucades la major part del temps.

El meu primer mòbil del món va ser el Samsung mexicà del 2003. Ara m'he comprat un Motorola amb càmera (suposo que ja no fan mòbils sense càmera). I sembla que em podré estrenar en l'internet mòbil GPRS, a un preu de 12 cèntims de peso per KB, 0,9 cèntim d'euro. 1 MB = 120 pesos? M'ho pensaré...
.