dimecres, de març 16, 2005

Paradís d'en Cuní


Jo era un oient impenitent de ràdio a Catalunya. I en Basses i en Cuní eren segurament els dos conductors de programes que més escoltava, junt amb en Barril. Suposo que això no és gaire original.

Tenia (tinc encara a Mèxic) un transistor amb 6 presintonies d'FM, la qual cosa em permetia fer ràdio-zapping. Vull dir que quan posaven un tall de l'Aznar, per exemple, canviava de canal amb tan sols un toc de botó (apachurrando un botón, que dirien aquí). Només que aquí no tinc on canviar de canal. Ara em sobren presintonies pertot arreu. El Gutiérrez Vivó i la Carmen Ariztegui són els meus únics objectes de zapping radiofònic. Dos chilangos de pro, per escoltar des de les nopaleras i els mezquitales d'aquesta regió del país. Quan el Vivó explica els embussos de trànsit a l'Anillo Periférico del DF canvio a l'Ariztegui. Suposo que a Castellfollit de Puigbregós fan el mateix quan el Basses parla d'una retenció a la Ronda de Dalt en direcció Llobregat (encara hi és el Basses?).

Se m'oblidava que el meu tercer objecte de ràdio-zapping és el serial radiofònic dels anys 1940 Chucho el roto, el bandido generoso, que passen allà a les 5-5:30 del matí, abans de l'Aritzegui, i que escolto per interès antropològic quan tinc insomni matiner (un dia en faré un post). Amb l'edat i l'estrès arriba que l'única cosa matinera que tens és insomni...

Les piles del transistor, que a Catalunya em duraven ben poc, aquí se m'eternitzen, perquè gairebé no la sento, la ràdio. De tota manera, m'he comprat unes piles recarregables per al ràdio, ara que tinc un carregador per a les piles de la càmera digital.

Però no és això del què volia parlar. En Josep Cuní i potser la Pilar Rahola són dels pocs que defensen públicament a Catalunya la llibertat d'horaris comercials. M'he fixat que en Cuní repetidament en parla, per a disgust de les convencions polítiques que a Catalunya hi ha al respecte. Bé, aquí en Cuní seria feliç, com jo mateix, perquè per exemple al Walmart obren de les 7 del matí a les 10 del vespre de dilluns a diumenge. A l'equivalent al Corte Inglés obren també de dilluns a diumenge. Als mercats estables tradicionals també obren el diumenge al matí, com a moltes botigues del centre de la ciutat. Els restaurants obren tot el dia, i a qualsevol hora pots entrar a esmorzar, dinar, berenar o sopar.

En aquest sentit, Mèxic és el paradís d'en Cuní.

7 comentaris:

ha dit...

I el meu!! Quan era al Brasil passava el mateix i em donava una sensació de llibertat immensa. Per tant jo també estic amb la Rahola i el cuní.
PS el Basses encara hi és.
L'any passat l'Albert Om conduia em magazine del matí a COM Ràdio i era fantàstic. Ara, però s'ha passat a la TV3 de tarda i ja no té res a veure el seu substitut.
T'explico això i no tinc ni idea de si encara ets a Mèxic i si estàs o no informat.

Geococcyx ha dit...

Completament d'acord, i que no em diguin que si jo descanso el cap de setmana però vull que els altres treballin. Jo he treballat moltíssims caps de setmana. I hi ha gent per a tot: sempre hi haurà algú a qui li convindrà treballar per uns anys el cap de setmana, i donar servei als qui no ho fan.

L'Om no l'he seguit mai, però m'explicaven que abans a RAC-1 ho feia molt bé (era RAC-1 oi?).

I definitivament, sóc a Mèxic des de fa 13 mesos i aquí seguirem uns anys com a mínim.

ha dit...

Tu tens raó era RAC 1 i no aquesta que he dit jo i que a més a més no escolto mai.

ha dit...

Tu tens raó era RAC 1 i no aquesta que he dit jo i que a més a més no escolto mai.

Quico Ventalló ha dit...

Molt bona l'empenta postera que portes darrerament. L'altre dia et volia comentar el post de les rentadores però no hi havia manera. Sobre els programes de ràdio, el meu preferit actual és un de COMRàdio que fan al matí, a partir de les 7, es diu La República i el dirigeix en Joan Barri, és molt irònic i inteligent i la música d'acompanyament ajuda a començar bé el dia. Per internet ho pots escoltar?. Ah! estic totalment en contra de la llibertat d´horaris comercials.Bon dia/nit

Quico Ventalló ha dit...

Molt bona l'empenta postera que portes darrerament. L'altre dia et volia comentar el post de les rentadores però no hi havia manera. Sobre els programes de ràdio, el meu preferit actual és un de COMRàdio que fan al matí, a partir de les 7, es diu La República i el dirigeix en Joan Barri, és molt irònic i inteligent i la música d'acompanyament ajuda a començar bé el dia. Per internet ho pots escoltar?. Ah! estic totalment en contra de la llibertat d´horaris comercials.Bon dia/nit

Geococcyx ha dit...

Gràcies per això de l'empenta. El dia que tingui 15 o 30 comentaris per post, com tu, potser baixaré el ritme (per donar temps a que la gent comenti ;-D.

El Joan Barril el sentia a Comràdio, però ara no sento la ràdio per internet, perquè a la feina m'han fotut un Big brother al servidor, que bloqueja un munt de cose. Per exemple, qualsevol emissora de ràdio, tot el site de Blogger.com etc... I a casa ano em poso a escoltar la ràdio per internet.

Bé, salut! i fins una altra