dilluns, de desembre 06, 2004

Una visita a la FIL

La FIL de Guadalajara és realment impressionant. Més de 1.300 editorials, 460.000 visitants (a $20 la visita, sense possibilitat de tornar entrar si surts). Hi vaig estar un dia sencer, però van quedar moltes visites pendents, sobretot a les editorials de llibres tècnics.

L’espai dedicat a la cultura catalana (parlar de pavelló seria exagerat), em va semblar modest i no prou atractiu. Tothom està molt content de l’èxit de la representació catalana a la Fira, i és cert que hi ha hagut un ressò molt important, que es pot traduir en difusió de la cultura, i negoci per al sector editorial i segurament teatral. Però em penso que l'espai hauria d’haver estat, com a mínim, al nivell dels espais de les grans editorials. En tot cas al nivell de la nombrosa delegació catalana. També haig de dir que era el darrer cap de setmana de la Fira, i les existències de llibres ja havien minvat molt a l’espai català.

Dissabte vaig assistir a una taula rodona amb el poc prometedor títol de México y Cataluña: miradas cruzadas. Encara Déu n'hi do.

La invasió catalana era ben visible a la fira i als restaurants del centre de la ciutat. Guadalajara, d’altra banda, em va agradar bastant. Té un ambient de ciutat gran, sense arribar a la bogeria del DF. El tràfic a Guadalajara és ràpid i intens, em recordava el de Barcelona quan no s’arriba a l’embús. El soroll també.