diumenge, d’agost 21, 2005

Europa Europa


Això era el títol d'una pel·lícula que vaig veure fa uns anys, amb un noi jueu alemany que passava per les joventuts hitlerianes per salvar la pell. Però jo em referia al canal Europa Europa de l'Sky mexicà. Un canal on passen tot el dia pel·lícules europees.

Simplement europees. No us penseu que tot sigui Buñuel, Godard i Passolini. Vull dir que també passen les del funest Louis de Funes, com Le gendarme se marie, o Aventures du Rabbi Jacob, que jo havia vist fa segles al cine. L'altre dia vaig veure un tros de la primera, i em va sobtar com m'eren de familiars els paisatges mediterranis de Saint Tropez (incloses les cases amb persianes mallorquines), i les cares de tosquet dels gendarmes a les ordres de Funes. I de com els francesos del sud també van tenir la seva època de disbauxa amb les sueques. Per no esmentar les resonàncies cantinfleres del film. Em refereixo a les pel·lícules més tardanes de Cantinflas (no seria Cantinflas qui copiava?).

L'altre dia van passar Gracias por la propina, de Francesc Bellmunt, basada en la novel·la de Ferran Torrent. Curiosa família, la del protagonista.